

Tohle je něco, co bych měla mít napsané na dveřích své zkušebny, aby si to každý mohl před hodinou přečíst. TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VE ZPĚVU JSTE VY A VAŠE DUŠE OBTISKNUTÁ DO HLASU. Energie, kterou písni dáte a emoce, která je ve vaší písni, zasytí (nebo nezasytí) posluchače. Samozřejmě má smysl zlepšovat své pěvecké schopnosti a i kvůli tomu tyhle příspěvky…

Často se mě na první hodině mí studenti ptají, co mají zpívat. Odpovědí je: Zpívejte, co vás bere za srdce. Na KJJ nám při hodinách pedagogiky zpěvu radili, ať nenecháváme své studenty zpívat písně, na které „ještě nemají“. Nesouhlasím s tím, zvlášť pokud se jedná o písně, které dotyčného opravdu berou za srdce. Tedy pokud mě student vyloženě nepožádá o nápad, nic mu…

Často se mi stává, že se mým novým studentům zpívá špatně „i“- „y“( dál budu používat jen měkké. Většinou to „i“-ve zpěvu tvoří jinak, než jak ho říkají. Problém, který s naprostou většinou řeší je, že jim u tohoto vokálu ztuhne kořen jazyka, posune se malinko níž a zvuk zní velmi dutě. Takové „i“ nejde zpívat moc vysoko…

Brumendem začínám nyní všechna rozezpívání sboru i svých studentů. Dlouho jsem však tenhle způsob zpěvu nesnášela, vůbec mi to nedělalo dobře. Všechna cvičení, které dělám při rozezpívání, mají nějaký cíl a při brumendu mám za cíl rozeznít vedlejší nosní a čelní dutiny (masku). Vedlejší nosní dutiny jsou celkem velké prostory v naší hlavě a jejich objem je až 25 cm3! Pokud naše…

V článku o brumendu jsem mluvila také o tom, že při zpěvu NG můžete trénovat ovládání rezonance v puse. Moc hezky se to trénuje s nosní flétnou a tak jsem pro vás připravila ještě jedno video. Pokud máte rádi hudební hračky, věřím, že vás nosní flétna bude bavit. Podívejte