Tohle psaní je hlavně pro moje Molydury, ale možná to zaujme i někoho dalšího, kdo se bojí not. Myslím si, že noty jsou fajn i pro nezpěváky. Chápu, že z nich má leckdo strach, mě také vyděsí silueta pavouka na bílém papíře, ale noty se vám pod postel většinou samy neschovají, tedy to zvykání na ně máte zcela ve svých […]
„Cvičit techniku je projevem úcty ke Zdroji.“ Honza Bružeňák Na stránce Zpívám se věnuji především technickým problémům a tak se může zdát, že to považuji za to nejdůležitější. Když Honza Bružeňák řekl tuhle větu, nadchlo mě, jak jasně to vystihuje můj přístup k „technice“. Později říkal, že jej k tomu výrazně inspirovala kniha Mistrovství bez úsilí Kenny Wernera, kterou […]
Sbormistr za to může! Už jste určitě také slyšeli o někom, komu zkazil hlas SBOR, nebo rovnou SBORMISTR. Občas mi chodí na hodiny lidé, kteří po chvíli řeknou: „Ale von mi vůbec neřek, jak to mám dělat!“ A myslí tím sbormistra. Tak si v tom pojďme udělat jasno. Že by nějaký sbormistr říkal: Teď prosím tě křič, až tě to bude […]
V předchozím příspěvku jsem vám slibovala pokračování. Když jsme si s Molydury dostatečně užily Hiné ma tov, přemýšlela jsem, jaký další kánon použít. Mám ráda rytmický kánon Hallo Django od Fuehreho, ale ten zpíváme se Sborůvkama. Ještě raději mám Warm-up od Bernsteina, ale ten je vážně těžký. Tak jsem si napsala vlastní a poprosila Evu Khaylovou o text. Lehký to neměla, […]
Tohle je něco, co bych měla mít napsané na dveřích své zkušebny, aby si to každý mohl před hodinou přečíst. TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VE ZPĚVU JSTE VY A VAŠE DUŠE OBTISKNUTÁ DO HLASU. Energie, kterou písni dáte a emoce, která je ve vaší písni, zasytí (nebo nezasytí) posluchače. Samozřejmě má smysl zlepšovat své pěvecké schopnosti a i kvůli tomu tyhle příspěvky […]